Erasmus+ 2017

Ismét nyertes Erasmus+ pályázat!

Iskolánk 3. nyertes Erasmus+ pályázatának köszönhetően idén 7 pedagógus utazhat angol nyelvterületre szakmai és nyelvi továbbképzésekre. Július végén Bakó Judit és Kovácsné Kovács Viktória utaznak Angliába. Augusztusban Árvainé Hannos Marianna, Gálné Vas Csilla, Kovácsné Bokk Éva, Molnár Mónika és Oroszi Hajnalka bővítik ismereteiket Máltán.

A pályázatunkban megjelölt célok megvalósításához a következő tanfolyamokat választottuk:

Árvainé Hannos Marianna részvétele az Executive Training Institute (eti) által szervezett „Fluency and English Language Development for Teachers” nyelvtanfolyam Máltán 2017. 08.21-08.25. között.

Bakó Judit részvétele 2017. 07.31-08.11. között Broadstairsben, a Hilderstone College szervezte “Creative Teaching and Culture” elnevezésű kurzuson, melynek tematikája több CLIL elemet is tartalmaz.

Gálné Vas Csilla választása az Language Teaching Methodology for Primary level teaching / Language Fun and Games” című, 2017. 08.21-08.25-ig, Máltán megrendezésre kerülő kurzusra esett.

Kovácsné Bokk Éva szintén Máltán vesz részt továbbképzésen “ Empowerment in ICT Skills – Making Use of Technology Tools” címmel 2017. 08.21-08.25. között az ETI Malta szervezésében.

Kovácsné Kovács Viktória kéthetes részvétele 2017. 07.31-08.11. között az angliai Broadstairsben, a Hilderstone College által szervezett „Intensive English Course” nyelvtanfolyamon.

Molnár Mónika választása szintén a máltai ETI iskolára esett, kurzusa: „The Playground Classroom Language Teaching Methodology for Primary School”, 2017. 08.21-09.01. között.

Oroszi Hajnalka szintén Máltán, az ETI által meghirdetett “ Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL”kurzust találja tematikája alapján a legmegfelelőbbnek, hogy új ismereteket adjon a földrajz angol nyelven való tanításához. A kurzus időpontja 2017.08.21-09.01.

A tanfolyamok részletes tematikája, felépítése teljes mértékben megfelel az intézmény igényeinek, melyek az idegen nyelvi kommunikációs kompetencia fejlesztésére, módszertani megújulásra, civilizációs ismeretek elsajátítására, s mindezek által interkulturális kapcsolatok kialakítására vonatkoznak.

Nyertes pályázatunk 15.491 € értékben biztosítja a hét mobilitáson való részvételt.

ENGLISH SUMMARY

A bilingual school emphasises teaching in Content and Language Integrated Learning /CLIL/, which is flexible, inclusive, transferable and holistic. There is focus on motivation, on learners’ involvement in their education. Content goals are supported by language goals.  So the main characteristic of a bilingual school is given by the subjects taught in English besides English.

The subjects we teach in lower classes are: Music, Art, P.E. and in years 3 and 4 Nature and Science.  In upper classes they are: Music, Art, Nature and Science and Civilization, then I.T., and in years 7 and 8 Geography.

Our school had the opportunity to employ a native speaker teacher too, who is able to pass on to his  students  his authentic language skills. The philosophy of our school has always been  innovation and keeping up with new developments. This philosophy characterizes our teachers who continuously develop their digital and I.T. skills and are committed to lifelong learning and setting an example to their students.

In addition we try to focus on ecological and environmental education and as a result of our efforts we recently achieved the title of Ecological School and recieved our award on 30 January 2016.

Objectives of this project:

To further complex increase the quality of bilingual education we can provide through the development of the participants’ professional language, cultural, social and methodology and ICT skills during this project.

The school’s long term goal is to build strong international relationships that lead to school twinning projects and through these partnerships share good practice teaching techniques between the schools involved.  This would also lead to student exchange programs.

Number and profile of participants:

In order to realize these objectives the colleagues hope to take part in useful methodological,CLIL  with ICT and language courses.Five colleagues of the bilingual faculty would like to participate in this project.  Each of them teaches English as a subject and other subjects in English language.  This year we are applying with an additional three teachers who want to enhance their English knowledge as we wish to extend what we can offer with our popular English language department. We have chosen different training courses we feel will be of great benefit to us and to other teachers in the surrounding area through sharing our new knowledge and practice on our return.

The place and the date of the courses:

Bakó Judit is taking part in “Creative Teaching and Culture” course in Broadstairs 2017. 07.31-08.11.

Gálné Vas Csilla is taking part in “Language Teaching Methodology for Primary level teaching / Language Fun and Games ” course in Malta 2017. 08.21-08.25.

Kovácsné Bokk Éva’s course is “Empowerment in ICT Skills – Making Use of Technology Tools” in Malta 2017.08.21-08.25.

Molnár Mónika is taking part in “The Playground Classroom Language Teaching Methodology for Primary School” course in Malta 2017.08.21-09.01.

Oroszi Hajnalka has chosen the course “Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL ” in Malta 2017.08.21-09.01.

Árvainé Hannos Mariann and Lengyelné Kopjári Ágota  are taking part in “Fluency and English Language Development for Teachers”  course in Malta 2017.08.21-25.

Kovácsné Kovács Viktória is taking part in” Intensive English Course” in Broadstairs 2017. 07.31-08.11.

Description of activities in brief:

  1. Preparation:

Setting up the project team and having preparation meetings, brainstorming, completing the application form, getting documents.

Keeping in touch with the management. Writing placement tests. Choosing the courses carefully.  English language lessons.

  1. Implementation:

Coordination with the study centres, organizing the transport, participation in the chosen courses. Continuously keeping in contact with the school, writing a blog and reports.

III. Results and evaluation:

First of all, the self-evaluation of the participants. Then, summary reports, dissemination at school and in the public arena, followed by a final evaluation.

Our schedule is attached with the exact deadlines and the names of the responsible persons.

Expected results:

We chose the title “Keep up to Date” because we feel it captures the spirit of what we want to achieve on our chosen courses.  In today’s fast moving world it is imperative to keep ourselves and the children we teach up to date through the use of technologies and methods that embrace the world our students are growing up in.

Quality improvement can be achieved, which will show in numbers in the measurement of the pupils’ work.

 

Beszámolók, képek a teljesített mobilitásokról

https://bs-ecc-2017.webnode.hu/

https://bs-iec-2017.webnode.hu/

https://erasmus2017-malta.webnode.hu/

https://iskola-a-szigeten.webnode.hu/

https://malta-2017.webnode.hu/

https://stjulians-eti-2017.webnode.hu/

https://malta-eti-2017.webnode.hu/

Disszemináció

Beszámoló a tantestületnek, 2017. október 2.

Mivel az utolsó mobilitások már a tanév kezdetén értek véget, így úgy döntöttünk, hogy a tantestületnek a legközelebbi értekezleten számolunk be tapasztalatainkról, élményeinkről.

 

English workshop, 2017. november 21.

A modern iskola alapkövetelménye a pedagógusok folyamatos továbbképzése, haladása az új technikákkal és módszertani ismeretekkel, ezzel is szeretnénk intézményünkben, tankerületünkben elöl járni, példát mutatni. Idén már nem voltunk egyedül ezzel, hiszen a workhop-ot az Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola, valamint a Gyöngyösi Arany János Általános Iskola mobilitásokon részt vett pedagógusaival tartottuk, ők a tavalyi műhelymunkánk sikerén felbuzdulva pályáztak és nyertek mobilitást.

Nagy érdeklődés kísérte ezt a workshop-ot is, a sikereken felbuzdulva még többen jelezték pályázói szándékukat tankerületünk iskoláiból.

 

Job shadowing iskolánkban 2017. november 20-25.

Erasmus+ Job Shadowing pályázat keretében érkezett iskolánkba Dana Michalkova cseh kolléganő Trebicből. Oroszi Hajnalka írországi továbbképzésén ismerkedett meg a kolléganővel, aki a két tanítási nyelvű oktatás tanulmányozására, tapasztalatszerzésre jött hozzánk és egy tartalmas hetet töltött iskolánkban. Iskolánk vezetősége és nevelőtestülete nagy szeretettel fogadta, és angol nyelvű munkaközösségünk összeállította számára a hét programját. Délelőtt két tanítási nyelvű óralátogatásokon vett részt, délután pedig változatos iskolai programokkal ismerkedett, pl. saláta készítő verseny, első osztályosok avatása. Kulturális programot is szerveztünk számára, először gyöngyös nevezetességeit mutattuk meg, majd ellátogattunk vele megyeszékhelyünkre, Egerbe is. Erre a hétre terveztük a mi Erasmus+ pályázatunk Workshop-ját is, hogy a cseh kolléganő is elmondhassa tapasztalatait a job-shadowing mobilitással kapcsolatban, további pályázati lehetőségként.